KLASA 5a

WAŻNY KOMUNIKAT:

W związku z wprowadzeniem stanu epidemii uczniowie nie przychodzą do szkoły do 10 kwietnia. Odwołane są wszystkie zajęcia wychowawcze i dydaktyczne prowadzone na terenie szkół.
Uczniowie zobowiązani są do realizacji zadań otrzymywanych od nauczycieli - e-Learning.


install Joomla to Inmotion

 

30.03 - 03.04

 

j. polski            

j. angielski gr. 1

j. angielski gr. 2

matematyka    

biologia          

historia           

geografia        

informatyka    

technika         

 muzyka            

plastyka         

religia           

wf                  

 

---------------------

23-27 marca

Język polski

https://view.genial.ly/5e7656400fcfb90d9f90bf23/presentation-untitled-genially

Zadania zawarte są w prezentacji

Środa, czwartek – Ignacy Krasicki „Bajki” (prezentacja do realizacji lekcji z poleceniami zostanie przesłana we wtorek)

Piątek – Pisownia wyrazów z „rz”, „ż”, „ch” i „h” – inne reguły. (prezentacja do realizacji lekcji z poleceniami zostanie przesłana w czwartek)

 Matematyka

Temat 1:  Miary kątów w trapezach

  • Oglądnijcie (uważnieJ) film (mam nadzieję, że jeszcze coś pamiętacie z lekcji?)
  • Rozwiążcie w zeszycie zadania1/133, 2/134 i 3/134 a)

Przerysujcie figury i zapiszcie obliczenia. W zadaniu 2/134 musicie sami wykonać rysunki.

Temat 2: Czworokąty – podsumowanie

  • Ćw A str135 – zapisz zdania w zeszycie.

Ćw B str 235, zad1,2/135

Temat 3:Figury przystające

  • Wklej do zeszytu dwie figury przystające według własnego pomysłu – mogą być jakieś dziwne (śmieszne?) kształty. Ale żeby były takie same, to narysuj najpierw jedną z nich, wytnij, a następnie przyłóż ją do innej kartki, obrysuj i wytnij. Oczywiście pokoloruj swoje figuryJ
  • Zapisz: Figury przystające to figury, które mają taki sam kształt i wielkość.
  • Ćw/137, zad 3,4,5/138

UWAGA ZACZYNAMY NOWY DZIAŁ. Zagnijcie więc w zeszycie trójkąt i napiszcie na nim: UŁAMKI DZIESIĘTNE

Temat 4: Zapisywanie ułamków dziesiętnych

  • Zapiszcie do zeszytu wszystkie przykłady z filmu
  • Znajdźcie na str143 liczbę 0,2398 – dużą, tłustym drukiem. Przepiszcie ją wraz ze strzałkami, które wyjaśniają które miejsce po przecinku oznacza części dziesiąte, setne, tysięczne itd.
  • Ćw A/142

Geografia
Temat: Pierwsze podróże geograficzne
Proszę zapoznać się z materiałem ze stron 91 – 97 w podręczniku.
Następnie proszę zrobić
- krótką notatkę: wypisać wymienionych w podręczniku odkrywców oraz przy każdym nazwisku napisać, co odkryli.
- narysować na kartce formatu a4, rysunek opisujący któraś z pierwszych wypraw geograficznych, np. statki na oceanie płynące w kierunki Afryki, spotkanie Europejczyków z tubylcami, Indian w ich wiosce, itd.

Historia,

Zadanie do tematu: Średniowieczne miasta

1. Przeczytaj str od 119-123 z podręcznika "Średniowieczni mieszczanie i chłopi” str od 124-129 (bez rozdziału „Wieś...”)
2. Zapoznaj się z artykułem online pt:"Początki średniowiecznych miast"

Link: https://epodreczniki.pl/a/sredniowieczne-miasto/DETBDWILc
3. Wykonaj zadania online pod artykułem
4. Do zeszytu wykonaj ćwiczenia z tego artykułu:
a). z Posumowania artykułu ( jest na dole strony) tj ćw 6 (uzupełnianie tekstu)
b). oraz odpowiedz w punktach do zeszytu na  pytania 1-3 z Polecenia (są pod Podsumowaniem)

5.Przeczytaj artykuł „Mieszkańcy Średniowiecznego miasta”

  1. a) Wykonaj zadania online pod artykułem

b).z Posumowania artykułu ( jest na dole strony) zrób ćw 2 do zeszytu (uzupełnianie tekstu)
b). dopasuj pojęcia do definicji, zapisz lub wklej notatkę do zeszytu: patrycjat, pospólstwo, plebs

- …............................ -najbiedniejsi mieszkańcy miast np. żebracy

-.................................-najbogatsi kupcy i rzemieślnicy, ich przedstawiciele zasiadali w radzie miejskiej

-...............................- najliczniejsza grupa mieszczan, drobni kupcy i rzemieślnicy

 

Zadanie do tematu: Wieś i jej mieszkańcy

 

1.Przeczytaj str od 129-130 z podręcznika "Średniowieczni mieszczanie i chłopi”
2. Zapoznaj się z artykułem online pt:"Średniowieczna wieś"  Link:  https://epodreczniki.pl/a/wies-w-sredniowieczu/DVWMBC7sM
3. Wykonaj zadania online pod artykułem
4. Do zeszytu wykonaj ćwiczenia z tego artykułu:
a). z Posumowania artykułu ( jest na dole strony) tj ćw 4 (uzupełnianie tekstu)

  1. Na podstawie podręcznika i artykułu dopasuj nazwy do definicji i wpisz lub wklej odpowiedzi do zeszytu: danina, czynsz, pańszczyzna, dziesięcina, sołtys

- ….............................. - część plonów oddawana przez chłopów za użytkowanie ziemi pana

-.................................. - zapłata w pieniądzach za użytkowanie ziemi pana

-..................................- bogaty chłop który rządził wsią w imieniu pana

-..................................-1/10 część plonów oddawana przez chłopów kościołowi

 

 Język angielski- 2 grupa

 Zadanie do tematu: Around town str 66

  1. Zapoznaj się ze słówkami LESSON 5.1 str 75 (słowniczek)
  2. Wykonaj ćwiczenia str 67 podręcznik

ex2 Powtórz słówka 

ex 3 Gdzie są ludzie?-zapisz dwie pierwsze litery miejsca do zeszytu w punktach np. 1-ci (cinema)

ex 4 Przeczytaj zdania- dopasuj miejsce. Zapisz w punktach w zeszycie

ex 5 Przepisz zdania o swoim mieście do zeszytu- zdecyduj CZY SĄ PRAWDZIWE

      a). There is a cinema in my city.-T/F   b). There aren't any stadiums-T/F  c). There are a lot of libraries-T/F

             ex 6 Posłuchaj i powtórz. Uzupełnij zdania poniżej słówkami z ćw6 patrząc na obrazek str 66. Wpisz same odpowiedzi do zeszytu

             ex 7 Poszukaj psów z ćw 7 na srt 66. Zapisz zdania gdzie się znajdują-użyj słówka z ćw 6.

                     Przykład: Fido is in front of the cinema.

             ex 8 Napisz 3 zdania o miejscach z ćw 2 do których chodzisz: often, sometimes, never

                     Przykład: I often go to the cinema.

Zadania do tematu: We were worried about you! (Martwiliśmy się o ciebie) str 68

  1. Zapoznaj się z tabelką i przeczeniami poniżej, przepisz do zeszytu- CZAS PRZESZŁY „to be”

I

was

Ja byłam

You

were

Ty byłeś

He (she, it)

was

On(ona,to) był

We (you,they)

were

My (wy,oni) byliśmy

Przeczenia: was not= wasn't       were not= weren't

 

  1. Przeczytaj Get Grammar! I przetłumacz zdania ustnie np. I was at the cinema- Ja byłem w kinie
  2. Pooglądaj scenki str 68- Who were they worried about?- O kogo się martwili?- posłuchaj i sprawdź. Posłuchaj 2 raz i zrób ćw 2/68
  3. Posłuchaj zwrotów z ćw 3- zgadnij co mogą znaczyć. Przepisz je do zeszytu i przetłumacz-str 75 LESSON 5.2
  4. Wykonaj ćwiczenia str 69

ex6 Na podstawie scenek str 68- wpisz same odpowiedzi do zeszytu: was/were lub wasn't /weren't

ex7 Ułóż zdania przeczące i wpisz do zeszytu na podstawie obrazków. Użyj : wasn't lub weren't

ex8 Przetłumacz do zeszytu: yesterday- wczoraj, last night- zeszłej nocy, last Monday -w zeszły poniedziałek itd.

        Dokończ zdania o sobie używając „yesterday” lub zwrotów z „last”

Zadania do tematu: Utrwalanie wiadomości- słownictwo i gramatyka

  1. W ćwiczeniach wykonaj str 42-43 (bez słuchania)
  2. Zadania online z myenglishlab- przypisane grupie (www.pearson.pl)

Informatyka

Temat: Rozmowy w sieci.

Przeczytaj z podręcznika z informatyki temat 10: Rozmowy w sieci (strona 45).

Odpowiedz na pytania:

W dowolnym edytorze tekstu proszę odpowiedzieć na pytania:

  1. Co to jest komunikator internetowy?
  2. Wymień 3 komunikatory internetowe.
  3. Wymień zasady komunikowania się w sieci.
  4. Do czego służą: emotikony, emoji?
  5. Zaprojektuj 2 własne emotikony – napisz co one przedstawiają

Na przykład: odpoczywam -  [:)-<-<], :) – uśmiechnij się.

Pracę należy przesłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 30 marca 2020 roku.

 

Technika

Proszę przeczytać z podręcznika do techniki dla klasy piątej pt.:  „Jak to działa?” L. Łabeckiego i M. Łabeckiej  temat: Elementy rysunku technicznego (strona 53).

Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 4 strona 55 i ćwiczenie 6 strona 56.

 

Muzyka

Temat: Śpiewajmy razem- chór.

Podręcznik str.126

Materiały uzupełniające:    i 

Plastyka

Temat: „Przykład architektury pałacowej w baroku - Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie”.

Wirtualne zwiedzanie ;

Polecenie: Wymień charakterystyczne cechy architektury pałacowej w baroku – notatka do zeszytu.


Religia

Proszę o opracowanie tematu nr 28. Należy przeczytać tekst ze strony 64 – 65 oraz zrobić ćwiczenia ze strony ze strony 58 -59.
W zeszycie ułóż krzyżówkę, której hasłem będzie słowa Izajasz.
O poniedziałku do piątku zachęcam do zapoznania się:    oraz  


Wychowanie fizyczne

Ćwiczenia siłowe i rozciągające poszczególne partie mięśni podczas i po zakończeniu pracy dzieci przy komputerze.
Wykonanie : Wykonuj te ćwiczenia pomiędzy zadanymi lekcjami oraz po ich zakończeniu - rób tyle powtórzeń ile potrafisz.

 

Temat 1-4:Joga dla początkujących
-wzmacnianie mięśni kręgosłupa szyjnego
-ćwiczenia rozciągające
-wzmacnianie mięśni brzucha
-wzmacnianie mięśni grzbietu
Polecenie:w trakcie przerwy w nauce zrób 15 minutowy trening jogi  

 

 

 ----------

do 20 marca

 Język polski

https://view.genial.ly/5e7285d84a657633e38c836a/presentation-untitled-genially- lekcja do prześledzenia z ćwiczeniami do wykonania w zeszytach

Na platformie Władcy Słów uczniowie powinni wykonać

  1. z działu ortografia: ó, u, rz, ż, ch, h
    b) z działu nauka o języku: czasowniki cz. 1, liczebniki, zaimki (wszystkie ćwiczenia)
    c) z działu czytam i rozumiem: wiersz, baśń, mit, opowiadanie
    d) z działu formy wypowiedzi: opowiadanie i opis.

Ćwiczenia bez limitu czasowego.

Język angielski- 2 grupa

  1. wykonaj zadania online z rozdziałów 3 i 4 ze strony www.pearson.pl
    2. zadania w ćwiczeniach str 37 (bez słuchania)

Historia,

Zadanie do tematu: Na rycerskim zamku
1. Przeczytaj str od 119-123 z podręcznika "Na rycerskim zamku"
2. Zapoznaj się z artykułem online pt:"Ludzie miecza-rycerze" Link: https://epodreczniki.pl/a/ludzie-miecza---rycerze/D1GxOAPxW
3. Wykonaj zadania online pod artykułem
4. Do zeszytu wykonaj ćwiczenia z tego artykułu:
a). z Posumowania artykułu ( jest na dole strony) tj ćw 4 (krzyżówka) i ćw 5 (uzupełnianie tekstu)
b). oraz odpowiedz w punktach do zeszytu na 4 pytania z Polecenia (są pod Podsumowaniem)

Matematyka

Utrwalamy i powtarzamy wiadomości:

Proszę z  „Uzupełniających zadań rachunkowych” podręcznik str. 247-253 wybrać min 10 zadań. Rozwiązania zapisać w zeszycie.

Uzupełnić braki w programie MATLANDIA aż do bieżącego tematu, czyli do „Figurowych Gór” do zad. 20

Informatyka,

Proszę, w dowolnym programie graficznym, wykonać pejzaż wiosenny.
Pracę proszę zapisać - „wiosna.jpg” (PLIK – ZAPISZ JAKO – "wiosna.jpg" - nazwa pliku wiosna; rozszerzenie jpg).
Projekt należy przesłać do wtorku - 24 marca 2020 roku na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Technika,

Proszę przeczytać z podręcznika do techniki dla klasy piątej pt.:  „Jak to działa?” L. Łabeckiego i M. Łabeckiej  temat: Szkice techniczne (strona 57).

Odpowiedź na pytanie: Do czego służy szkic techniczny? Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 1, 2 i 3.

 

Plastyka, 16 - 20.03

Bardzo proszę, aby uczniowie skorzystali z e-podręcznika znajdującego się pod adresem
https://epodreczniki.pl/a/bryla---uprzestrzennienie-plaszczyzny/Df2UYArBp
i wykonali ćwiczenie 1,2 (poprzez wpis do zeszytu) do tematu "Bryła - uprzestrzennienie płaszczyzny".

----------

 

 

Ogłoszenia różne

Profilaktyka zdrowotna - koronawirus

W związku z pojawiającymi się w niektórych krajach przypadkami zachorowań na koronawirusa zachęcamy do śledzenia na bieżąco informacji na stronach internetowych Ministerstwa Zdrowia oraz Głównego Inspektora Sanitarnego oraz polecamy Państwu oficjalną rządową stronę internetową, gdzie znajdują się poszerzone informacje profilaktyczne: kliknij

Infolinia: zobacz

Zostań Rodziną Zastępczą

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Katowicach poszukuje kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej.Apel jest skierowany do osób, które czują wewnętrzne pragnienie niesienia ciepła i miłości i jednocześnie są gotowe poświęcić dzieciom czas i serce. Więcej informacji na www.mops.katowice.pl w zakładce “Zostań Rodziną Zastępczą”

Adres:

Szkoła Podstawowa nr 35
z Oddziałami Dwujęzycznymi
im. Adeli Korczyńskiej
ul. Zielonogórska 23
40-710 Katowice
tel. 32 252-62-92,   e-mail: sp35@interia.eu

Ważne linki

stara strona

 

Nasze certyfikaty

© 2020 SP 35.