KLASA 6a

WAŻNY KOMUNIKAT:

W związku z wprowadzeniem stanu epidemii uczniowie nie przychodzą do szkoły do 10 kwietnia. Odwołane są wszystkie zajęcia wychowawcze i dydaktyczne prowadzone na terenie szkół.
Uczniowie zobowiązani są do realizacji zadań otrzymywanych od nauczycieli - e-Learning.


install Joomla to Inmotion

 

30.03 - 03.04

język polski       

język angielski 

matematyka     

historia            

historia            

biologia             

geografia        

informatyka    

technika         

 muzyka         

plastyka         

religia            

wf                  

 

 

------------

23-27 marca

 

Język polski

Tematyka zajęć.

Poniedziałek – Rodzaje orzeczeń w zdaniu.

Wtorek – Zawisza Czarny – niezapomniany rycerz.

Środa – Rozmawiamy o Mikołaju Koperniku, który „zatrzymał Słońce i poruszył Ziemię”- analiza wiersza Władysława Broniewskiego.

Czwartek – Podmiot i jego rodzaje.

Piątek – Tworzymy wykresy zdań pojedynczych.

Matematyka

LICZBY DODATNIE I LICZBY UJEMNE

Temat 1: Porównywanie liczb cz.1

–co to są liczby dodatnie? Co to są liczby ujemne ? co to są liczby naturalne? Co to są liczby całkowite? Co to są liczby przeciwne?

  • Ćw A,B/165

Temat 2: Porównywanie liczb cz.2

Temat 3 Dodawanie i odejmowanie

oraz przykłady z podręcznika na str 169 –zielona tabelka.

  • Ćw B str169, zad1,2/170

Temat 4 Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu

  • Zad3,4/170,zad8/171

Geografia

Temat: Energetyka w Europie
Proszę zapoznać się z materiałem z podręcznika ze stron: 114 – 119, następnie proszę wypisać w zeszycie (temat lekcji jak wyżej):
- czym różnią się odnawialne źródła energii od nieodnawialnych
- proszę podać kilka przykładów odnawialnych i nieodnawialnych źródeł energii.

Historia,

Zadanie do tematu:  Powstanie Stanów Zjednoczonych Ameryki- podręcznik str 159-163            
Wykonaj zadania:

  1. Wpisz notatkę do zeszytu

Kolonie brytyjskie w Ameryce- należały do Korony Brytyjskiej która ograniczała ich rozwój, kontrolowała handel, nakładała cła na sprowadzane towary np. herbatę

  1. Przeczytaj str 159-165

Uzupełnij pojęcie „ Bostońska herbatka'- to wydarzenie z …....... roku, kiedy to koloniści przebrani za ….................. zatopili ładunki z …..................................... sprowadzone przez Brytyjczyków do Ameryki

  1. Wydarzenia z okresu wojny o niepodległość kolonii brytyjskich- wypisz w punktach na podstawie podręcznika

a). „bostońska herbatka”

b). 1775r- bitwa pod …............................

c). 4.07.1776r-Deklaracja …......................- powołanie do życia Stanów …............................

d). 1777r- bitwa pod Saratogą. ….......................... wypowiada wojnę Brytyjczykom

d). wojna  partyzancka od ….................... do ….......................... .

e). 1783r- pokój na mocy którego ….........................................................

  1. Wypisz postanowienia i twórców Deklaracji niepodległości (str 161 oraz Tekst źródłowy)

 

Zadanie do tematu:  Konstytucja Stanów Zjednoczonych- str 163-165

Wykonaj zadania:

  1. Przeczytaj str 163-165 i uzupełnij teksty do zeszytu.

Konstytucję Stanów Zjednoczonych uchwalono w ….................. w …...................... po ….............. miesiącach pracy.

Konstytucja wprowadzała …............................. władzy na ustawodawczą, …..................................... i  ….......................... .

Głosować mogli ….................................................... w większości stanów.

  1. Karta praw z …............... roku to …..............................................
  2. Przeczytaj artykuł online „Nowy kraj” Link:https://epodreczniki.pl/a/nowy-kraj/DZQ05Mk0o

Zrób zadania online oraz wypisz w punktach uprawnienia każdej z władz: 

władza                                                                   kto?                                                                 uprawnienia

ustawodawcza

 

 

wykonawcza

 

 

sądownicza

 

 


Informatyka

Temat: Zasady bezpiecznej pracy w sieci lokalnej i globalnej.

  1. Proszę wejść na stronę: https://epodreczniki.pl/a/zasady-bezpiecznej-pracy-w-sieci-lokalnej-i-globalnej/D2OE8AzdE i przeczytać temat: Zasady bezpiecznej pracy w sieci lokalnej i globalnej.
  2. Proszę wejść na stronę https://pl.khanacademy.org/computing/computer-science/internet-intro/internet-works-intro/v/the-internet-cybersecurity-and-crime i zobaczyć film „Cyberbezpieczeństwo i cyberprzestępczość”.
  3. W dowolnym edytorze tekstu proszę odpowiedzieć na pytanie jak bezpiecznie korzystać z Internetu?
  4. Proszę wejść na stronę code.org i przejść kurs 3 z programowania – proszę przejść poziom  2. Labirynt .
  5. Pracę należy przesłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 31 marca 2020 roku.

 

Technika

  1. Proszę przeczytać z podręcznika do techniki dla klasy szóstej pt.:  „Jak to działa?” L. Łabeckiego i M. Łabeckiej  temat: „Sprzęt elektroniczny wokół nas”. INFOGRAFIKA; strona 37.
  2. W dowolnym edytorze tekstu proszę wykonać zadanie 1 i 2 strona 37 (praca z infografiką).

Pracę należy przesłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 31 marca 2020 roku.

Muzyka
Temat: Instrumenty dęte.
Podręcznik str.120

Materiały uzupełniające: https://www.youtube.com/watch?v=uF4MOfTyRgw

https://www.youtube.com/watch?v=yKrBVH6SJAw&list=PLLMUHQ2u6MQqzJ8GPnC1UGSuyGOJfRebA

 

Plastyka,

„Malarstwo impresjonizmu i symbolizmu”

Temat z podręcznika; str. 56, prezentacja 

Sztuka impresjonizmu i symbolizmu w Muzeum Orsay w Paryżu.     i      i  

Polecenie:  wymień cechy charakterystyczne malarstwa impresjonistycznego ( notatka do zeszytu).



Religia

Proszę o opracowanie tematu nr 27. Należy przeczytać tekst ze strony 88 – 90.
Proszę o zrobienie ćwiczeń ze strony 56 – 57.
W zeszycie: ułóż modlitwę w intencji osoby, która cię skrzywdziła.

O poniedziałku do piątku zachęcam do zapoznania się:    i 

 

 Wychowanie fizyczne

Temat 1-4:Joga dla początkujących
-wzmacnianie mięśni kręgosłupa szyjnego
-ćwiczenia rozciągające
-wzmacnianie mięśni brzucha
-wzmacnianie mięśni grzbietu
Polecenie:w trakcie przerwy w nauce zrób 15 minutowy trening jogi  

 

 ----------

do 20 marca

Język polski

https://view.genial.ly/5e70d2858e0ae70f45112479/presentation-untitled-genially - lekcja do prześledzenia z ćwiczeniami do wykonania w zeszytach

Od jutra próbujemy prowadzić lekcje on line.

Ćwiczenia na Władcach Słów:
a) Z działu czytam i rozumiem: pkt 4 tekst popularnonaukowy, pkt. 6 legenda, pkt. 7 fraszka, pkt 9 komiks, pkt 10 plakat;
b) Z działu nauka o języku: nieodmienne części mowy - Części mowy - Sprawdź się (wszystkie zadania)
c) Z działu Ortografia - pisownia wielką i małą literą (wszystkie zadania), pisownia ą, ę, om, on, em, en (wszystkie zadania), pisownia ch i h (wszystkie zadania)

Bez limitu czasowego.
Uczniowie bezwględnie mają również przeczytać książkę "Hobbit, czyli tam i z powrotem".

Historia,

Zadanie do tematu: Absolutyzm oświeceniowy

1.przeczytaj:
a). rozdział nr 22 z podręcznika pt 'Nowe potęgi w Europie' (str 152-158).
b). artykuł pt "Europa ancient regime" online. Link do strony: https://epodreczniki.pl/a/europa-ancien-regime/Dv7H0jQQS
2. na podstawie treści z podręcznika i internetu  zrób notatkę o krajach: Rosji Katarzyny II, Prusach Fryderyka II i Austrii Marii Teresy i Józefa- napisz jakie reformy oświeceniowe wprowadzili oraz wymień przykłady ich rządów absolutnych
3. Na podstawie uzupełnionej notatki odpowiedz na pytanie:
W którym kraju (Rosja, Prusy czy Austria) wprowadzono najwięcej reform oświeceniowych a w którym najmniej? Uzasadnij swoją odpowiedź.

Matematyka

Utrwalamy i powtarzamy wiadomości:

Proszę z  „Uzupełniających zadań rachunkowych” podręcznik str. 239-249 wybrać min 10 zadań. Rozwiązania zapisać w zeszycie.

Uzupełnić braki w programie MATLANDIA aż do bieżącego tematu, czyli do procentów – zadania 21-23

 

Informatyka,

Proszę wejść na stronę code.org i przejść kurs 2 z programowania.
Przypominam, że zielony kolor to dobrze wykonane zadanie. Żółty kolor – zadanie należy powtórzyć.
W dowolnym programie graficznym, proszę wykonać również plakat na temat zagrożeń w sieci Internet.
Pracę proszę zapisać - „Internet.jpg” (PLIK – ZAPISZ JAKO – nazwa - Internet; rozszerzenie:.jpg).
Grafikę należy przesłać do środy - 25 marca 2020 roku na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Technika,

Proszę przeczytać z  e – podręcznika  temat: „Wyzwanie: sprzątanie” https://epodreczniki.pl/a/wyzwanie-sprzatanie/DmZ6CKJwa

Następnie proszę, aby wykonać ćwiczenia: 3, 7, 8, 10. Odpowiedzi można zapisać w dowolnym edytorze tekstu.
Zadanie proszę przesłać, do wtorku 24 marca na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Plastyka, 16 -20.03

Proszę, aby uczniowie dokonali charakterystyki plakatu Alfonsa Muchy "Perfecta" na podst. reprodukcji (podręcznik, str.68) lub z innych źródeł, poprzez odpowiedzi pisemne w zeszycie na poniższe pytania;
Wymień cechy charakterystyczne dzieła?
Jakiego rodzaju linie tworzą kompozycje grafiki?
W jakiej technice wykonany jest plakat?

----------

 

 

 

Ogłoszenia różne

Profilaktyka zdrowotna - koronawirus

W związku z pojawiającymi się w niektórych krajach przypadkami zachorowań na koronawirusa zachęcamy do śledzenia na bieżąco informacji na stronach internetowych Ministerstwa Zdrowia oraz Głównego Inspektora Sanitarnego oraz polecamy Państwu oficjalną rządową stronę internetową, gdzie znajdują się poszerzone informacje profilaktyczne: kliknij

Infolinia: zobacz

Zostań Rodziną Zastępczą

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Katowicach poszukuje kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej.Apel jest skierowany do osób, które czują wewnętrzne pragnienie niesienia ciepła i miłości i jednocześnie są gotowe poświęcić dzieciom czas i serce. Więcej informacji na www.mops.katowice.pl w zakładce “Zostań Rodziną Zastępczą”

Adres:

Szkoła Podstawowa nr 35
z Oddziałami Dwujęzycznymi
im. Adeli Korczyńskiej
ul. Zielonogórska 23
40-710 Katowice
tel. 32 252-62-92,   e-mail: sp35@interia.eu

Ważne linki

stara strona

 

Nasze certyfikaty

© 2020 SP 35.